Finisterre

3 oktober 2012 - Vilagarcía, Spanje

Gisteren zijn we nog naar de pelgrimsmis in de kathedraal van Santiago geweest, maar die had echt geen toegevoegde waarde, was wel heel erg druk bezocht. Wel werd het grote wierrook-vat door de kathedraal 'geslingerd', een typisch gebruik (ik vermoed om de stank van de pelgrims te  maskeren...), erg leuk om mee te maken.

Het regende trouwens... en ik hoefde lekker niet te lopen! Wel raar dat ik 's ochtends niet meer op tijd op hoef te staan en mijn backpack in orde moet maken om, als het licht word te kunnen gaan lopen... Nu Alex er ook is, is het net of we gewoon een paar dagen samen weg zijn en ik helemaal niet zelf eerst een 'wandelingetje' gemaakt heb!

Na de mis zijn we naar Finisterre gereden, ( lekker snel en luxe een afstand overbruggen met de auto) het einde van de wereld/Camino waar pelgrims vroeger al hun versleten en vieze spullen verbrandden. Nu verbranden pelgrims soms een paar dingen, als sokken e.d., als teken van het eind van hun Camino. We kwamen er aan het eind van de middag aan, het weer was niet zo denderend en dus zijn we daar vanochtend heen geweest. Overal lagen hoopjes verbrandde spullen.... grappig om te zien.

Gelukkig is het weer vandaag beter. We zijn vanaf Finisterre langs de kust naar het zuiden gereden. Een mooie kust met veel bochten... Na een stukje binnenland, ook met veel bochten, en eucalyptusbossen, zijn we nu in een klein havenstadje voor de nacht. Lekker samen op een terrasje gezeten en genoten van het heerlijke weer!

1. Ingrid:
    3 oktober 2012
    Leuk dat je toch nog even" doorblogd"! Begin je verhalen al te missen ;-). Geniet er nog even van!
  2. Carla:
    Hoi Rian,

Geniet nog van een welverdiende vakantie, en vooral van het mooie weer, hier is de herfst begonnen!
    Groetjes Carla.
  3. Lienne:
    Hoi samen,
    En....al een beetje afgekickt? Speel nu maar ff lekker de toerist. Veel plezier!
  4. Hetty:
    3 oktober 2012
    Dit klinkt ook wel goed. Plots een hele andere insteek dan een paar dagen terug. Fijne dagen samen nog. Gr. Hetty
  5. Juanita:
    3 oktober 2012
    Leuk dat je ons nog laat weten hoe het nu met je gaat en wat jullie gezellig samen doen. Geniet van je tijd samen en het heerlijke weer want hier is het petweer! En het gewone is er weer snel.
    Groetjes Juanita
  6. Mariska:
    Hoi Rian en Alex,

Prachtige foto's, krijg weer zin in vakantie, hier inderdaad nat weer, dus neem nog maar wat zon mee in je backpack.

gr Mariska
  7. Joke:
    3 oktober 2012
    Dat is wat anders als wandelen met de auto ben je er zo. En wat zal dat bed lekker hebben gelegen. Geniet nog van de zon want hier in Best is het pokke weer .
    groetjes samen
  8. Sandra:
    Hoi,
    Leuk dat je ons nog op de hoogte houdt!
    Zoals al eerder gezegd, geniet ervan, want hier valt het er met bakken uit!
  9. Ineke:
    4 oktober 2012
    Rian, knap gedaan.gefeliciteerd. Een herinnering voor het leven. Geniet ervan.
  10. Jeanine franken:
    Hoi Rian en Alex
    Ik begon je verhadagelijkse verhaal al te missen. Tof dat je het grote wierookvat hebt gezien. Ook nog naar Finisterre. Wat een overgang zo he. Ik hoop dat jullie samen genieten van deze dagen. liefs jeanine
  11. Ans:
    4 oktober 2012
    Leuk om nog even te lezen waar je mee bezig bent, ik miste het al.
    Veel plezier samen.
  12. Thea:
    4 oktober 2012
    Goed dat jullie een beetje naar het zuiden zijn gegaan, want je zit daar precies op de grens van zon/ bewolking. En net wat Mariska vraagt; breng aub wat zon mee, dat kunnen we hier wel gebruiken.
    Nog fijne dagen. Doei
  13. Jolande:
    4 oktober 2012
    Erg leuk dat je nog wat van je laat horen. Geniet nog samen en breng maar wat zon mee, heb vandaag alleen nog maar regen gezien.
  14. Antoinette:
    Hoi Rian en Alex,
    Leuk nog het einde van jouw pelgrimstocht te lezen, en dat jullie samen ook beleven.
    Heb je ook nog een paar sokken verbrand?
    Lekker nog samen genieten.
    Groetjes Antoinette.