early bird...

18 september 2012 - Rabanal Del Camino, Spanje

Was ik vanochtend helemaal klaar om te gaan, was het 6.10 ipv 7.10.... Ben toch maar gegaan, hoewel het nog donker was. In het stadje ging t wel, maar daarna ben ik maar bij een groepje pelgrims blijven lopen. In het donker waren de pijlen bijna niet te zien! Na een uur, in het volgende plaatsje heb ik een koffie genomen en gewacht tot het licht genoeg was. Verder ging het goed vandaag, heb 20 gedaan, langzaam omhoog. Morgen de 1e echte klim, naar Cruz Ferro.
Zo vroeg vertrekken betekent dat je ook vroeg op de plaats van bestemming bent en als de albergue dan nog niet open is, moet je wachten.. 2 uur dus. Dan is het helemaal fijn als je daarna ook nog eem warme doucbe kunt nemen! En dan ook ne wasje kunt centrifugeren!
En dus heb ik mn rust verdiend, in de heerlijke tuin die erbij hoort! Zometeen even een ommetje, ook om te zien of er bekenden zijn.
Deze alb. hoort bij een kerkje ofzo en om 7.00 is daar een soort mis voor pelgrims. Hoort er blijkbaar bij, dus daar ga ik maar ns heen. Ben benieuwd.

1. Frenky:
    18 september 2012
    Je wordt zo wel een echte pelgrim: vroeg opstaan, in pas met andere pelgrims lopen, geduldig wachten, afzien met het klimmen en niet te vergeten een kerkbezoek.
    Gelukkig geniet je ook van de rust in het zonnetje.
    Slaap morgen maar lekker uit, laten we zeggen tot 7 uur!!!
  2. Helly:
    18 september 2012
    Zo zie je de morgenstond heeft ook nog wel iets goed. Een lekkere warme middag om uit te rusten en nog iets te zien. Succes morgen met de klim
  3. Joke:
    18 september 2012
    Zo vroege vogel .dan ben je wel vroeg binnen lekker een hele middag voor jezelf kun je lekker in de zon wat mediteren. Veel succes morgen met de klim ( krijg je wel moooie kuiten van.
    Groetjes tot morgen
  4. Ans:
    18 september 2012
    Zo raak je steeds sneller tevreden. Geniet morgen van de klim, wel regelmatig stoppen en om je heen kijken, het landschap veranderd snel bij het klimmen.
  5. Hetty:
    18 september 2012
    Rian, succes morgen. Niet overdrijven en wat later dan vandaag vertrekken :)
  6. Thea:
    18 september 2012
    Goed gedaan meisje! En die mooie kuiten die heb je al (familietrekje), maar ze worden gewoon nog mooier!!!!!!
    Steek je ook eens een kaarsje aan voor de achterblijvers aub?
    Welterusten
  7. Fanneke:
    Goed bezig Rian.
    Morgen jouw eerste echte klim. Succes, gaat je lukken.
    Vind het leuk om jouw verhalen te lezen.
    Welterusten.
  8. Lienne:
    Ha Rian,
    Hoe was de mis? Je hebt in ieder geval de zegen meegekregen voor de rest van je trips he. Als je nou morgen 2 uur later vertrekt, hoef je (als ik goed reken) niet te wachten tot de albergue open gaat! Succes morgen.
  9. Jeanine franken:
    Hoi Rian,
    Ik ben benieuwd hoe jij zo'n pelgrimsmis beleefd. Ik heb er een bijgewoond, in het spaans. Begreep er niets van maar aan het eind van de mis moesten we naar voor komen en werden we gezegend. Heel indrukwekkend. De hele bevolking (20 mensen) zong voor ons. Ik hoop dat jij het ook leuk ervaren hebt. Veel leifs, jeanine
  10. Emile:
    Hey Rian,
    Da's wel fff vroeg om 06.10; en in het donker lopen is ook niet zo fijn, maar op tijd bij de albergue (als-ie open is) is ook wel fijn; warm douchen, wasje, relaxen, kerkbezoekje (hoe was dat?)... Het heeft ook z'n voordelen.
    En dan vandaag de klimgeit in actie; moet toch ook heel mooi zijn. Ook fijn om je spieren even wat anders te gebruiken dan alleen op egaal terrein. Ben benieuwd hoe het gaat. Vast goed!
    Rian, veel succes en geniet!
    Groetjes,
    Emile
  11. Stefan:
    Hey Rian,

leuk om je verhalen te lezen. Ik merk dat je er steeds meer zin in begint te krijgen. Je bent alweer een heel eind op dreef maar vergeet niet om van elk moment te blijven genieten. Zelfs van het vroege opstaan ;)

groetjes Stefan
  12. Cor en Thea:
    20 september 2012
    Hoi Rianne,

Wij vinden het leuk,om toch een beetje met je mee te reizen.
    Wij hoorde dat je goed hebt voorbereid,heel veel succes.

groetjes