300!!!

25 september 2012 - Sarria, Spanje

Tja, nu heb ik er meer dan 300km opzitten!
Gisteravond naar een bijzondere pelgrimsmis geweest... In een klein kerkje waren we met 16 pelgrims. We moesten bij de pastoor om het altaar komen zitten! Hij betrok ons bij zijn Spaanse verhaal of we nou wilden of niet! Bij de verschillende pelgrims waren ook zeer verschillende emoties te zien!
Vandaag was het een natte dag, van miezer naar even droog, naar stortregen! Ik liep met nog 2 ned dames en we waren echt doorweekt. Onder de poncho van de condens en vanaf de knieen van de regen. Mn voeten zijn gelukkig redelijk droog gebleven. Na de ochtend koffie kwamen er lang geen andere cafeetjes. Na een paar uur kregen we toch echt wel honger, maar in de regen is het niet leuk picknicken! Tegen het eind van de etappe was er eindelijk een barretje, de mw achter de bar heeft heerlijke pasta voor ons gemaakt die we in haar huiskamer op mochten eten!
Ik had gedacht dat het moeite zou kosten een plek in een albergue te vinden, maar bij de 1e hadden ze nog plaats voor ons! Met 4 dames op n kamer, warme ruime douche, wasmachine en droger voor de natte, vieze zooi. Wat wil je nog meer?
Nu nog even relaxen voor we zo met een aantal een pelgrimsmenu krijgen!
En, o ja, het landschap vamdaag was prachtig; oude paden door oude bossen met prachtige oude bomen met hier en daar een weilandje! Helemaal geweldig!

1. Thea:
    25 september 2012
    Wat geweldig Rian dat jij vandaag, ondanks de regen, hebt kunnen genieten. En moet je kijken wat je daar dan voor krijgt; een Spaanse die voor jullie pasta maakt en waarvoor je dan uitgenodigd wordt in de huiskamer. En een droger!!!!!! Hopelijk zijn je schoenen en het weer morgenochtend ook weer droog en krijg je de zon weer eens te zien. Leuk om te lezen dat je het zo goed doet.
  2. Helly:
    25 september 2012
    300 km en dat allemaal te voet. geweldig jammer dat het goede weer verleden tijd is. Hopelijk hou je het de rest van de tocht droog.
  3. Lienne:
    25 september 2012
    Het lijkt wel of de honderdtallen elkaar stedds sneller opvolgen. Geweldig zeg. Wat leuk dat jullie bij de mis betrikken werden. Kon je er wat van verstaan? Hopelijk morgen een droge dag. Veel plezier!
  4. Conny:
    25 september 2012
    Zo leuk om jou belevenissen te lezen !
    Ook leuk voor jezelf om straks op terug te kijken.
    Dit verhaal klinkt echt positief , hou die positiviteit vast en veel plezier met de volgende kilometers !
  5. Frenky:
    25 september 2012
    Nat van de regen of nat van het zweten....wassen moet je toch!
    Maar ik hoop voor jou dat morgen het weer wat vrolijker is.
    Ik hoor/lees wel weer
  6. Ans:
    25 september 2012
    Goed joh, 300 km, fantastisch.
    Weer of geen weer, wandelen kun je altijd. Heel fijn dat je spullen morgen droog zijn.
  7. Joke:
    26 september 2012
    Hoi Rian ik kijk elke dag uit naar je verhaal wat goed van je al 300 km . Je vind 't dadelijk nog erg als 't er op zit. Erg apart de mis in de kapel het hoort er wel echt bij, lijkt me heel bizonder. De was weer gedroogd voor morgen en een droge wandeling gewenst groetjes
  8. Emile:
    26 september 2012
    Hey Rian,
    Ga je steeds sneller lopen? Nu aL de 300!! Dat wordt straks weer afbouwen als je terug bent.
    Loop je nu met een aureooltje nu je op het altaar bent vereerd door de lokale pastoor? Het weer zat je niet mee met al die regen, maar ik zie op weeronline dat het de komende dagen weer droog is. Da's toch 'n stuk fijner!
    Hoe voel je je mentaal? Doet het wat met je om zo'n tocht te maken?
    Rian, succes weer met het lopen, geniet van alles en tot een volgend berichtje.
    Groetjes,
    Emile