off-day

21 september 2012 - Villafranca del Bierzo, Spanje

Nou, het is niet helemaal een geweldige dag vandaag. De voeten wilden niet, de benen ook niet, het 1e stuk was niet leuk en toen kon ik ook nog geen prive-kamer vinden! En de dag is nog niet eens om!

Gelukkig waren de laatste 12 km wel heel mooi, door wijnvelden met veel bomen ertussen. Helaas betekenen heuvels dat je die op moet, en af, maar dat is niet zo erg. Ik heb het ook erg warm gehad vandaag, bij een bronnetje heb ik een doek natgemaakt om mijn temperatuur omlaag te krijgen.

Ik vond dat ik wel een prive kamer verdiend had, maar in dit dorpje is het ´completo´ in de hotstels en hotels. Dus maar weer terug naar de albergue, een hele aparte deze keer.... past wel een beetje in de dag. Ik raad em jullie niet aan, hoewel ie er heel apart uitziet!

Het plaatsje op zich ziet er wel leuk uit, straks even rondkijken en hopelijk zie ik dan bekenden om iets mee te eten.

O ja, er was wel een lichtpuntje vandaag; ik vond zomaar een postkantoor dat open was om postzegels te kopen (probeer ik al 4 dagen!), er was ook een pharmacie voor bedbug-spray en zowaar een pinautomaat! Die zie je nl ook niet zo vaak!

Bed-bug-spray?????

Langs de Camino wonen veel bed-bugs (bedwantsen) in de bedden en dekens....deze beestjes bijten en je krijgt daar erge jeuk van. Tot een paar dagen geleden had ik niemand gezien met die bultjes, maar nu al 3 personen... en dus heb ik sray aangeschaft om mn bed, kleren, backpack en mezelf mee in te sprayen, in de hoop dat ik geen last ga krijgen van die beestjes. Toen ik in deze albergue kwam, was ik erg blij met m´n spraytje!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Koen:
    21 september 2012
    Had je ook nergens een dag pauze gepland? Vervelend als je benen niet willen!
    Je weet van te voren dat dit soort dagen gaan komen, maar gelukkig zijn alle andere dagen wel heel erg fijn en leuk! Je hebt ook al flink wat kilometers afgelegd daar in de Spaansche zon...

Succes nog en het is super leuk om je reisverhalen te lezen !!!!! (vooral ook de foto's, dan krijg je er een goed beeld bij)
  2. Frenky:
    21 september 2012
    Er is een spreekwoord dat na regen ook zonneschijn komt. Dat je voeten een dagje niet zo willen kan ook misschien een seintje zijn om een dagje rust in te plannen? Ikhoop dat je morgen weer een geweldig mooie dag hebt. Wel fijn dat je die spray hebt gekocht voor die enge beestjes...
    Pak vanavond maar een goed glas wijn , dan slaap je goed.
  3. Joke:
    Hoi
    Jammer dat de beentjes niet doen wat je graag wilt maar na 200 km mogen ze wel wat protesteren . Goed uitrusten en een flinke borrel ( slaap je goed) komt het morgen weer helemaal goed je bent al zo ver en je hebt 't zo goed gedaan. Voor morgen een goede wandeling en toi toi toi
  4. Sandra:
    Ha rian,
    niet leuk, maar een off-day hoort ook bij een pelgrimstocht.
    Maar na regen komt zonneschijn,dus hou de moed erin!
    Hoop voor je dat de bed-bugs je bespaard blijven....
    Verwen de benen en de voetjes maar eens met een dagje rust!
    Voor straks een goede nachtrust en tot horens!!
  5. Hetty:
    Hoi Rian,
    Klinkt vandaag niet zo vrolijk. Kan het morgen alleen maar meevallen. Ik vind je een kanjer en je gaat er gewoon weer tegenaan, zo kennen we je.
    Heel veel sterkte en je zult zien , morgen ziet de wereld er weer een beetje anders uit.
    Toi toi toi.
    gr. Hetty.
  6. Fanneke:
    21 september 2012
    Na ruim anderhalve week mag je best een off-day hebben! Ik blijf trots op je! Zelfs enge beestjes versla je.
    Succes morgen! Leuke foto trouwens.

Groetjes
  7. Mariska:
    Hoi Rian,
    Warme douche op de kuiten en zonodig hot creme(spierpijn) erop smeren, naar beneden is het ergste went wel na een paar dagen, hoop ik. Hou vol je bent al zo ver gekomen, en zorg dat die bedbeesten weg blijven klinken niet aangenaam.
    Sterkte met de spieren groetjes Mariska
  8. Roxane:
    21 september 2012
    Wie ziet de dingen ook alweer altijd van de positieve kant......?
    Dus ook vandaag gaat dat weer lukken! Lekker slapen vannacht en morgen fris weer op met veel goede moed.
    Fijn weekend ( hoewel dat voor jou geen verschil maakt ) groeten Roxane
  9. Mien:
    Hallo Rian.
    Ik heb alle verhalen van de laatste week gelezen(ben zelf een weekje weg geweest). Leuk om te lezen wat je allemaal doormaakt.Knap hoor al over de 200km. Even een dipje, hoort er ook bij. Veel succes morgen ,ik blijf je volgen grs Mien
  10. Ans:
    Hoi Rian
    Als ik de foto van het bergpad zie zou ik zo even met je mee willen wandelen en even bij kletsen. Je had al van de bedwantsen gehoord, maar als je er dan mee geconfronteerd is dit wel anders, flink sprayen hoor. Knap hoor dat je toch de berg trotseert terwijl je daar niet zo van houdt. Je gezicht begint al aardig bruin te worden, ben je weleens zo bruin geweest? Rian na een dipje komen altijd weer mooie momenten, succes en hou je taai.
    Ans
  11. Annette van de Bilt:
    21 september 2012
    Hoi Ryan, ik vind het fantastisch en als je benen niet willen ,moet je ze maar eens extra verwennen, massage en/of warm bad. Houd je haaks en veel succes.Annette.
  12. Diny:
    21 september 2012
    Wat doe je het goed, Rian!!!! De aanhouder wint,hè ! Super hoor, ik doe het je nog in geen 100 jaar na!
    groetjes, Diny
  13. Jeanine franken:
    22 september 2012
    hoi Rian,
    De refugio ziet er prachtig uit, maar extra loge's in je bed lijkt me heel griezelig. Terwijl ik dit schrijf ben jij waarschijnlijk al weer op pad. Je hebt al een groot stuk afgelegd, zeg. Ik heb in het boekje zitten kijken. Je ziet Santiago al steeds dichterbij komen. En nog steeds geen rustdag, stoer hoor. Leuk hoedje trouwens:)