rustige wandeling

22 september 2012 - Vega de Valcarce, Spanje

Toch nog redelijk goed geslapen in de ´typische´ albergue... Was er om 7.30 weg, dan begint het licht te worden en dan is het mooi lopen met de opkomende zon. Het was wel een beetje fris, 11gr... In de loop van de ochtend wordt het dan warmer, zo na 11.00. Vandaag was het gemakkelijk lopen, beetje saai aan de rechter kant... daar was nl steeds een provinciale weg. Gelukkig met weinig verkeer en een betonnen blok ertussen. Aan de linker kant was steeds een riviertje of gras of bomen, soms zelfs met koeien. De weg ging wel langzaam omhoog, ter voorbereiding van de grootste berg op de Camino morgen. Dan gaat het 600 mtr omhoog in 10 km. Ik kijk er al echt naar uit...(niet heus)

Ben vandaag in een kleinere albergue, max 34 pers. Redelijk schoon en vanavond wordt er voor ons gekookt. Dit is nl een piepklein dorpje, met alleen een bar. Daar hebben we net met een paar mensen gezeten om naar de voorbijkomende pelgrims te kijken... Een dag rust hoeft eigenlijk niet, meestal loop ik van 7.30 tot 13.30(ofzo) en na mijn klusjes van douchen en wassen is het relaxen, soms kletsen, soms luieren, wat lezen, dus dan is het lijf de volgende dag meestal wel weer uitgerust! Helaas zijn de nachten niet altijd even goed, bijna nooit...

Helaas heb ik toch een paar bultjes opgelopen, maar of die nou vna bedbugs zijn of van mugjes ofzo, ik weet t niet. Heb wel m´n backpack en kleren ingesprayed...

Blessures; echt heel veel mensen hebben blessures; blaren, bloedblaren, pijnlijke voeten, pijnlijke botjes in de voeten, hakken die zeer doen, ontstoken scheenbenen, opgezette knieen, zelfs een man met kapotte schouders van de backpack... Er gaat hier wat paracetamol en ibuprofen doorheen, zelfs ibuprofen creme, je wilt het niet weten! Vaak hoor je dat ze eigenlijk te hard of te veel gelopen hadden. Ook onderweg zie ik regelmatig mensen hun schoenen uitdoen om sokken te wisselen of om hun voeten te verzorgen... Gelukkig doen mijn voetjes en spieren het nog goed!

1. Frenky:
    22 september 2012
    Goed om te lezen dat het goed gaat met jou. Ik weet dat jij een wandelende medicijnkoffer bent dus alle bultjes en blaren kun je prima verzorgen.
    Fijn dat er zo veel mensen hier bezorgd om je zijn, en dan goed bedoelde raad geven. Lig je goed op je wandelschema, of had je niet zozeer van tevoren bedacht waar je wanneer wilde zijn?
    Goed slapen vannacht als je morgen een flinke klim moet maken.
    Groetjes Frenky
  2. Helly:
    22 september 2012
    Mooi, na zo off day een lekkere rustige wandeling. Nou ik hoop dat ze een lekkere maaltijd voorzetten zodat je morgen de berg op en af kan. Nog een lekkere relaxte dag
  3. Joke:
    22 september 2012
    Ik sluit me aan bij Helly fijn dat het vandaag weer beter ging . Lekker relaxt. Voor dadelijk smakelijk eten en lekker slapen zonder beestjes groetjes
  4. Conny:
    22 september 2012
    Komt natuurlijk door jou goede voorbereiding dat je nu geen 'kwaaltjes' hebt ! Als je straks maar geen stijve nek hebt van het naar links kijken !
    Ik weet zeker dat die berg op morgen voor jou ook goed te doen is. Smakelijk voor zometeen en hopelijk een keer een goede nachtrust !
  5. Marleen:
    hoi Rian,
    Lees je verhalen met veel belangstelling. Heel knap wat je doet. Dat het af en toe een beetje tegenzit is volgens mij heel normaal, lange afstanden en een parcours en klimaat dat je niet gewend bent. En dat allemaal zonder dat je voeten protesteren! Een insektenbultje kan natuurlijk wel lastig zijn, maar kapotte voeten lijkt me erger.
    Hou vol, het aantal kilometers dat je nog te gaan hebt, wordt steeds minder.
    Marleen
  6. Jolande:
    22 september 2012
    Gelukkig weer een goede dag. Als je geen rustdag neemt dan houd je nog tijd over!! Komt Alex dan ook eerder??
    Je verhalen klinken erg aantrekkelijk, toch geloof ik niet dat ik je dit kan nadoen, is toch wel een echte prestatie.
  7. Lienne:
    22 september 2012
    Wat een " die-hard" ben je toch! Knap hoor. En dat zonder blessures. Veel plezier morgen en ik kijk alweer uit naar je verslagje.
  8. Hetty:
    Hoi Rian,

Ik zei toch dat een volgende dag er altijd anders uit ziet (hoe dan ook). Fijn dat het je goed gaat zonder serieuze ongemakken. Voor morgen, lekker lopen, gezellig kletsen en genieten van je prestatie die je aan het neerzetten bent.
    gr. Hetty.
  9. Ingrid:
    22 september 2012
    Bikkel! Goed van je hoor! Succes met de berg morgen, ben nu al benieuwd naar je verhaal van morgen ;-)
  10. Ingrid2:
    22 september 2012
    Super Rian, dit had ik niet achter je gezocht. Dat je graag wandelt dat wist ik maar alleen als pelgrim door Spanje.. Een hele belevenis. Succes met die berg morgen, groetjes.