storm

23 september 2012 - Pedrafita do Cebreiro, Spanje

Het regende vanochtend... Best hard. Ben toch maar gaan lopen, met poncho. Dat is warm als je moet klimmen! En het ging best heel steil! Gelukkig kwam ik een bekende tegen en hebben we de klim naar O Cebreiro samen gedaan. Na ongeveer een uur hebben we ergens koffie gedronken en wat kledingstukken uitgedaan. Immiddels was het ook zowat droog. We hebben verder tijdens de klim geen regen meer gehad, hoewel het in het dal duidelijk regende! Het was een hele klim, best zwaar en heel erg mooi. Wel veel wind. In O Cebreiro hebben we wat gegeten en zijn verder gelopen. Droog, met stormachtige wind die door de electriciteitsdraden 'zong'. Heel apart!
Na 7km hebben we een albergue opgezocht en net op tijd! Daarna werd het weer toch slecht! Storm! Ien no-time was de albergue vol, iedereen wilde naar binnen. Je hoort de wind echt om het gebouw waaien! Er is een wasmachine en dus hebben we met 3en een wasje gedraaid die nu aan ons stapelbed hangt te drogen!
Er is hier plaats voor 20 mensen en iedereen heeft natte spullen,dus er hangt vanalles en over al. Verder is er niets in deze albergue, ik hoop dat het wat droger wordt zodat we strals in het enige resfaurantje kunnen gaan eten. Anders moet ik op rantsoen; ik heb nog 2 muslirepen en 4 plakjes kaas...en hier is geen winkeltje!9

1. Carla:
    Hoi Rian,

dan valt het weer hier nog mee... Het is best fris, en het regent een paar druppels. Hopelijk morgen weer een zonnetje! Succes,
    Carla.
  2. Helly:
    23 september 2012
    Je zit nu echt in wat je in Australie noemen in THe Outback. Midden in the middle of knowhere. Ik hoop inderdaad dat het nog een beetje droger wordt en je kunt gaan eten. Heb je wel nodig voor de volgende dag. Succes ermee en gelukkig heb je op tijd een slaapplaats gevonden
  3. Hetty:
    23 september 2012
    Bikkel. Dat heb nee weer mooi gedaan. Lekker uitrusten en morgen maar weer verder. Klinkt trouwens wel gezellig dat je samen met iemand de dag hebt volbracht.
    Gr. Hetty.
  4. Emile:
    Hey Rian,
    Je bent wel een harde bikkel; klimmen in de regen, voor de storm vluchten in een albergue, en dan ook haast geen eten meer hebben... Ik hoop dat je nog een restauantje kunt vinden vanavond. En dat je morgen weer een winkeltje tegenkomt om wat proviand in te slaan. En dat je wasje morgen weer droog is natuurlijk. Maar eerst nu fff rusten en bijtanken.
    Rian; zet 'm op, een fijne dag morgen met een zonnetje en tot een volgend berichtje.
    Groetjes,
    Emile
  5. Ans:
    23 september 2012
    Het geluk is met je, na een eerste bui, toch weer droog, schone kleding en een slaap plek. Hopelijk word je maag ook nog gevuld dan kun je vannacht lekker slapen.
    Prachtige foto's van je klim.
    Ans
  6. Joke:
    24 september 2012
    Nou Rian ben je weer goed weggekomen op tijd binnen . morgen weer 't zonnetje en dan is het weer goed. Goede wandeling en geniet van de mooie omgeving
  7. Marieke d:
    24 september 2012
    bikkel....... hele grote bikkel!!!!